• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84739
+
-

«عقاب طلایی» به یزد رسید

گردشگری
«عقاب طلایی» به یزد رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ورود قطار گردشگری عقاب طلایی به یزد خبر داد. «هما خورشیدی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که یزد یکی از اضلاع مثلث گردشگری کشور است، اظهار کرد: یزد، شیراز و اصفهان قطب‌های گردشگری کشور به شمار می‌روند و یزد به عنوان یکی از اضلاع این مثلث مورد توجه ویژه گردشگران قرار دارد.

وی ادامه داد: قطار گردشگری نیز در همین راستا از چندی پیش یزد را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کرده است. در همین رستا، سی‌امین قطار گردشگری با عنوان «عقاب طلایی» وارد راه‌آهن یزد شد. خورشیدی گفت: قطار عقاب طلایی ۶۰ گردشگر را از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، روسیه، انگلستان، فرانسه، لهستان، مجارستان و نیوزیلند با خود به استان یزد آورده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد یادآور شد: همچنین ۴۶ خدمه از کشورهای روسیه، مجارستان و ترکمنستان با این قطار به استان یزد سفر کرده‌اند. یزد دارای بیش از 6۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است و بافت تاریخی آن به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی که چند سال پیش ثبت جهانی نیز شده، مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید